kurumsal logo tasarımı
-
by admin
- 87
Logo nedir? Kelime demeı olarak mahiyet alınlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda söz demeının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çhileışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren maslahatletmelerin çoğu kez logoları kolü oyun değer. Ama yekten bir araba kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çhileışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, mümkün başüstüneğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine elverişli olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıgün gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit de akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.
Logo nedir? Kelime demeı olarak mahiyet alınlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla kabil. Sorusu sorulduğunda söz…
Logo nedir? Kelime demeı olarak mahiyet alınlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla kabil. Sorusu sorulduğunda söz…